.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شبکه های ماهواره ای ، اسب تراوایی برای جامعه ایرانی
محمد مبرا

بدون تردید ورود بدون زمینه سازی برخی رسانه های نوظهور علی الخصوص ماهواره و اینترنت ، در خانواده بسان اسب تراوایی بود برای جامعه اصیل و متمدن ایران . چراکه با ورودش به حریم امن و با حیای خانواده ایرانی ، دربها را برای ورود فرهنگ عریان غربی باز نمود و از پی آن حریم ها شکسته شد و آنی شد که اکنون باید ریشه عمده بی بند و باریها در جامعه را در شبکه های ماهواره ای جستجو کنیم .
هنجار شکنی ، از بین بردن حیا ، دوستی های نامتعارف ، بلوغ زود رس ، مدگرایی و مصرف گرایی، افزایش آمار طلاق ، افزایش دختران فراری و ... از جمله پلیدی هایی بود که ماهواره به جامعه ایرانی و اسلامی ما هدیه داد ، که اگر برنامه ریزان و مسئولین امر وضعیت اورژانسی(اضطراری) حال حاضر جامعه را جدی نگیرند باید منتظر لطمات جدی تری از این مهمان ناخوانده باشیم.
با کمی تامل بر قوانین سخت گیرانه کشورهای دیگر در استفاده از ماهواره و برخی دیگر از رسانه ها ، پی به اهمیت موضوع خواهیم برد. مثلاً در کشور چین که خود تولید کننده و صادر کننده انواع دستگاههای گیرنده ماهواره ای به کشورهای اسلامی است ، استفاده از ماهواره غیر قانونی بوده و مجرم به زندان نیز محکوم خواهد شد ، این بدان معنی است که مسئولین و سیاست گذاران کشور چین به فرهنگ بومی خود و به مذهب بودا که در کشورشان فراگیر است بسیار حساس هستند و به نوعی خط قرمز آنها محسوب می شود . البته از این دست قوانین سخت گیرانه در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد که قابل تامل است .
تاسف بیشتر آنجاست که وقتی منظره زشت پشت بامهای مملو از گیرنده های ماهواره ای را از بلندی های اطراف شهرها می بینیم، منظره ای که بیشتر در کشورهای عرب و مسلمان دیده می شود و این نشانه این است که هنوز ما متوجه آمدن اسب تراوا دشمن در خلوت خانه هایمان نشده ایم، طوریکه امروزه در برخی از خانواده ها ماهواره جزئی از جهیزیه عروس نیز محسوب می شود ، وسیله ای که در خفا و آهسته آهسته موجب آشفتگی و افسار گسیختگی و ناهنجاریها در زندگی جوانان ما می گردد .
البته مقصود از برنامه ریزی برخورد خشن نظیر ، جمع آوری ماهواره ها از پشت بامها و برخورد قهرآمیز و از این دست کارها نیست که انصافاً در جامعه و فرهنگ ما اغلب مفید واقع نمی شود ، بلکه به عقیده بنده حمله نرم را باید پاسخ نرم داد و در جنگ نرم اگر به سراغ پاسخ فیزیکی و سخت برویم به نظر خیلی از کارشناسان نتیجه عکس خواهد داد ، چنانچه در گذشته این روشها عدم کارایی خود را اثبات کرده اند.
برنامه ریزی برای اوقات فراغت ، اطلاع رسانی شفاف و دقیق ، پر بار کردن شبکه های تلویزیونی از جمله راهکارهایی است که به عقیده کارشناسان می توان برای جلوگیری از رشد شبکه های ماهواره ای در جامعه از آن بهره جست . شاید اگر مردم فهیم و متمدن ما سرچشمه مسموم شبکه های ماهواره ای را بهتر بشناسند و بدانند که پشتیبانی و سازماندهی این شبکه ها از طرف سازمانهای اطلاعاتی غربی بوده و نیز برنامه سازان و مسئولین این شبکه ها افراد منحرف از جمله بهائیان و فاسدان اقتصادی و جنسی حتی همجنس بازان هستند در استفاده لاقید از این شبکه ها برای خود و خانواده خود تجدیدنظر خواهند کرد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 فروردين 1392
با این اطلاعی که شماها از شبکه های ماهواره ای دارید حتما خودتون هم ماهواره استفاده می کنید و فقط برای ما ماهواره رو بد می دونید
خلیلی 28 فروردين 1392
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هرآنچه هست گیرند
غریبه 1 ارديبهشت 1392
واقعا چرا هیچکس اونجوری که باید ماهواره رو جدی نمی گیره اگه فقط چند روز وقت بزاری و برنامه های شبکه های فارسی زبان رو آنالیز کنی همه چیز دستت میاد اونها می خوان با بی بند و بار کردن جامعه به هدفشون دست پیدا کنند و ظاهرا مسئولین ما هم هنوز انقدر که باید جدی نگرفتند تا بتوانند مقابله کنند خدا عاقبت خانواده های ایرانی رو بخیر کنه که خیلی هاشون بخاطر چشم و هم چشمی ماهواره رو به خونه هاشون راه دادن
علیزاده 2 ارديبهشت 1392
با تشکر از مطلب خوب شما که این روزها نظر خیلی ها هم هست اللخصوص برخورد فرهنگی بجای برخورد خشن
علی اکبر 2 ارديبهشت 1392
با تشکر از مطلب خوب شما
امروزه ضرورت ارنباط با دنیای بیرون از مرز جغرافیایی را نمیتوان انکار کرد ضمن اینکه نگران هجمه بی اخلاقی های دنیای غیر اسلامی هستیم.آقا جان کار فرهنگی در ایران فدای سیاسی کاری آقایانی شده که نیاز به تربیت اسلامی دارند.آبادانی کفر از پریشانی ماست
نا شناس 4 ارديبهشت 1392
چيني ها انقدر سرگرمي دارند كه نياز به ديدن تلويزيون مثل ما ندارند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.